Få en gratis målgruppe- og medieanalyse
– designet efter dine ønsker –

En målgruppe- og medieanalyse består af fire indsigtsområder:

1 Analyse af din valgte målgruppe: Målgruppeanalyse der er baseret på over 300 variable og indeholder information om køn-, livsfase-, indkomst og geografisk fordeling. Herudover indeholder analysen information om hvorvidt målgruppen er individ- eller fællesskabsorienteret, går mest op i lav pris eller høj kvalitet samt i hvor høj grad de digitale muligheder er en del af deres hverdag. Slutteligt får du også information om målgruppens daglige medieforbrug sammenholdt med den generelle danske befolkning.

2 Analyse af markedsinteressen: Timinganalyse baseret på danskernes søgevaner over de seneste 5 år på udvalgte søgeord. Timinganalysen viser den gennemsnitlige ugentlige og månedlige interesse over året og sammenholdes med udviklingen i TV-priser. Ud fra dette beregnes det relative potentiale for at anvende TV. Bemærk det er muligt at tilføje og fjerne de valgte søgeord.

3 Analyse af branchens medieanvendelse: Spendanalyse der giver overblik over konkurrenternes medieaktiviteter og timing. Bemærk det er muligt at tilføje og fjerne både konkurrenter og perioder.

4 Analyse af evt. TV-anvendelse: TV-Analyse af din egen og konkurrenternes TV-indkøb. Få indsigt omkring timing af tryk fordelt på måneds- og ugeniveau samt fordelingen på ugedage. Få ligeledes indsigt i tryk-fordelingen på kanalgrupper, anvendte spotlængder og prime time leveringer.

Målgruppeanalyse

– Baseret på +300 variable –

Timinganalyse

– Søgevaner over året –

Spendanalyse

– Konkurrenternes aktiviteter –

TV-analyse

– Branchens TV-anvendelse –

Kilde: Kantar Gallup: Index Danmark

Kilde: Google: Trends

Kilde: Kantar Gallup: Adfacts

Kilde: Kantar Gallup: TV-Meter

Få din indsigtspakke

Lyst til at høre mere om vores analyser og indsigter vi ser på jeres markede samt de uforløste potentialer vi ser for jer?
– Vi byder gerne på en kop kaffe og en uforpligtende snak


Marc Dangaard
Kontaktdirektør

marc.dangaard@mediatrader.dk
+45 31 23 55 20